یزدفردا "شاگرد اول كابينه ناميده شدن شايد از نگاه رقبا دو پهلو به نظر برسد اما پر بي‌راه نيست براي وزيري كه در كابينه پرفراز و نشيب دولت نهم نه هيچگاه موقعيتش تهديد شد ، نه براي سوال و استيضاحي به مجلس فراخوانده شد و البته نه حتي انتقادي و حرف و حديثي!

مسلما هيچ‌وقت مردم درخصوص عملكرد وزارتخانه‌هايي مانند نفت به طور مستقيم در جريان قرار نمي‌گيرند؛ نهايتا چند خط خبر و يا مثلا انتقاد مجلس از قراردادي نفتي اما شما حتي اگر سرما هم خورده باشيد، قيمت قرص سرماخوردگي بزرگسالان، ويزيت و تعرفه پزشك و نحوه ارائه خدمت كه بايد به شما به عنوان يك شهروند ارائه شود، قابل لمس و بررسي است.

وزارت بهداشت به هر حال وزارتخانه گسترده‌اي است كه بحث كسري بودجه و بدهكاري دانشگاه‌ها و بيمارستان‌هايش كلمات كليدي همه خبرهايش مي‌شود.

عملكرد اين وزارتخانه در دولت نهم كه به نوعي با پايان برنامه چهارم توسعه خواهد بود و دست‌كم در خصوص كاهش سهم پرداختي مردم در حوزه سلامت به 30 درصد، چندان درخشان نبوده است. در حال حاضر سهم مردم از اين پرداخت ها حدود 70 درصد است.

اما كامران باقري لنكراني كيست؟

يك شايعه او را نوه مرحوم آيت‌الله لنكراني مي‌داند، اما شنيده‌هاي موثق او را به پدري متمول و مادري كه اتفاقا كارمند دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه شيراز بوده، مي‌رساند.

البته نگاهي به كارنامه اجرايي ، توان‌علمي و سوابق لنكراني نشان مي‌دهد كه الحق و الانصاف او گزينه قابل قبولي در كابينه دولتي است كه شعار جوانگرايي داشته، وقتي كه معاونت پشتيباني دانشگاه علوم پزشكي شيراز مهم‌ترين مسووليت‌اش محسوب مي‌شود.اتفاقا لنكراني روز راي اعتمادش هم خطاب به نمايندگان مجلس از توجه به شهرستاني‌ها و كساني كه جوانند و انگيزه خدمت دارند، حرف زد. شايد اين جمله آن روز روي تعداد راي‌هاي سفيد مجلسيان به او تاثير خودش را گذاشت اما حقيقت اين است كه لنكراني نه‌تنها در وزارتخانه‌اش بلكه بين خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان فردي فعال شناخته شده است.اما انگيزه اين يادداشت به بولتني برمي‌گردد كه صبح به صبح منشي دفتر آقاي وزير روي ميزش مي‌گذارد.

اين بولتن در واقع از تمام اخبار و مطالبي تشكيل شده كه در تمامي روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي كشور در حوزه اين وزارتخانه چاپ شده است.

اين بولتن آنقدر دقيق تهيه و خوانده مي‌شود كه مثلا از روابط عمومي وزارت بهداشت براي پيام شهروندي كه از وضعيت بهداشتي رستوراني گله كرده، پيگيري مي‌شود و اسم رستوران يا شماره تماس شهروند مورد نظر پرسيده مي‌شود.

از همين رستوران گرفته تا مسائل كلان‌تر و همه آنچه كه دست كم در همين روزنامه جام‌جم در اين حوزه نوشته مي‌شود و قابل پيگيري است، با تاكيد بر اين كه پيگيري موضوع از سوي دفتر وزير بوده، انجام مي‌شود.

هر چند اين روند چندين ماه است كه آغاز شده و به شكلي نزديك شدن انتخابات را گوشزد مي‌كند اما جا دارد گفته شود درود بر وزير فعال و پيگير!

جام جم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا